کد خبر: 1214681
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
امریکایی‌ها بر رژیم فشار می‌آورند که حق نداری از اشغال غزه و کرانه حرف بزنی! عربستان و امارات و اروپایی‌ها از طرح «دو دولت» دفاع می‌کنند و آن را راه‌حل پایان منازعات منطقه می‌دانند

 جوان آنلاین: علی‌رضا کمیلی در کانال تلگرامی خود نوشت: امریکایی‌ها بر رژیم فشار می‌آورند که حق نداری از اشغال غزه و کرانه حرف بزنی! عربستان و امارات و اروپایی‌ها از طرح «دو دولت» دفاع می‌کنند و آن را راه‌حل پایان منازعات منطقه می‌دانند. این‌ها یعنی چه؟ یک‌سوی تحلیل این است که خوش‌بین باشیم و بگوییم این‌ها مثل بخشی از لیبرال‌ها می‌خواهند فلسطینی‌ها هم به دولتی برسند و جنگ دیگر تکرار نشود ولی هدف اصلی این ایده که حالا دارند طرفداران دولتی آن را به بهانه جنگ غزه توسعه می‌دهند فقط و فقط «حذف مقاومت» از صحنه فلسطین است. 
طوفان الاقصی و خصوصاً جنگ چهارماهه پس از آن نشان داد که خطر یک دولت مسلح در فلسطین تا چه حد است و چطور می‌تواند ارتش تادندان‌مسلح رژیم را تارومار کند و در آن شرایط سخت، تاب بیاورد و این دقیقاً نقطه هدف‌گیری طرح دو دولت است که اتفاقاً در سخنان امثال سیسی و دیگر آن هم مطرح‌شده که دولت فلسطینی بدون سلاح را می‌پذیریم! چه کسی از حمله احتمالی رژیم به این دولت دفاع خواهد کرد؟ نهاد‌های بین‌المللی که کارکرد و خاصیت‌شان امروز هویدا شده است؟
 اما خطر مهم‌تر کجاست؟ اینجا که بسیاری از مردم جهان و حتی آن‌ها که امروز برای دفاع از غزه بیرون ریخته‌اند با این نظریه مشکلی ندارند و چه‌بسا حاضرند برای دفاع از آن هم راهپیمایی کنند! رژیم همواره به مرگ گرفته که ما به تب راضی بشویم و چه‌بسا اگر تندرو‌ها در این کشور خصوصاً در این یک دهه روی کار نبودند تا حالا طرح دو دولت پذیرفته و اجرا می‌شد! این آن خطری است که همه هستی فلسطین را تهدید می‌کند، چون دولت مستقل فلسطینی هیچ حقی را تأمین نخواهد کرد.

برچسب ها: امریکا ، عربستان ، امارات
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار